środa, 4 grudnia 2013

nie znam się to się wypowiem: co jest dekoltem dla Facebooka (gościnnieKeira Knightley) oraz po co nam maska neuroOn?





Dotarłem do biura i nie mogłem odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie:
"czy ja nie spałem całą noc, czy może mi się śniło, że nie spałem?"

Niby odpowiedź nie zmienia niczego, ani mojego samopoczucia, ani poziomu energii, ale chciałbym zrozumieć mój organizm. Szczególnie, że wróciłem do etapu systematycznych ćwiczeń, głównie aerobowych.

Czas z poranną kawą przyniósł mi myśl, która przez jakiś czas smażyła mi mózg, aż w pewnym momencie wylała się i oto poniżej możecie się z nią zapoznać

skrót: będzie o tym, dlaczego nawet atrakcyjne kobiety się malują oraz dwa słowa o super sprzęcie o tajemniczej nazwie neuroon.




Pisałem jakiś czas temu na temat Bitstrip ponieważ byłem zaskoczony jak wiele osób (płci żeńskiej) go używa na Facebooku (niestety było za wcześnie i jeszcze nikogo to nie interesowało). Zacząłem trochę grzebać i okazało się że sprawa ma drugie dno... dziś wracam do tematu widząc, że także faceci zaczynają testować taką opcję wypowiadania się ... 

 średnia liczba znajomych u moich znajomych jest wyższa, niż przecięta - jeśli weźmiecie sobie pierwsze 15 - 20 osób, które udostępniają takie dane to się przerazicie ... średnio 600-800 znajomych..., no ale taka specyfika branży. zakładając, że mam 700 znajomych, a dziennie powiedzmy 70% z nich loguje się na Facebooka - mam dziennie 490 osób. Jeśli podzielimy sobie te osoby na takie, które: tylko oglądają (bądź lajkują i komentują), postują (jeden post dziennie), lub postują jak wariaci to procentowo myślę, że rozłoży się to tak: 70% / 29% / 1%  - uwaga nie posługuje się tutaj żadnym badaniem tylko obserwacją własnego podwórka ;) - jeśli jednak taki podział przyjmiemy to podzielmy sobie jeszcze to 70% na 45% i 25%, które odpowiednio określają grupę jako tylko oglądających oraz oglądających i komentująco-lajkujących.Zakładam też, że mam polubionych około 100 stron, które (znowu zakładam) dodają 2-3 posty w tygodniu (i wish). 


No i teraz zaczynają się kwiatki. Otóż dziennie pojawi się na w streamie 142 postów od znajomych, około 86 akcji facebook pokaże mi w streamie jako "Stefan polubił, Basia skomentowała", równolegle oczywiście gdzieś w steamie pojawi się także około 35 postów od różnych stron, które zdążyliśmy polubić.... zakładając, że jestem online all the time, czyli od 8 rano do północy to: żeby to ogarnąć muszę zerknąć na średnio 16 postów na godzinę w moim streamie...., ahhh nie jeszcze chwilkę - otóż mamy jeszcze branżowców, geeków, freaków, zerknąłem na Facebooka właśnie - 10-15 postów dziennie więc wynik nam się zmienia, a liczba akcji pokazywanych w news feedzie rośnie do około 20/h  PRZEZ BITE 16 GODZIN - godzina po godzinie, godzina po godzinie, minuta po minucie, minuta po minucie mam do przejrzenia by nie ominęła mnie jakaś super istotna, mega ważna informacja, komentarz, lajk, reklama czy cokolwiek..., a tak poważnie pojawia się więcej rzeczy, ponieważ nie ma tutaj uwzględnionej liczby akcji wykonywanej przez osoby z list, które śledzę, przez osoby których jestem followersem oraz płatnych akcji stron, których ja nie lubię, ale np. lubią moi znajomi.... - nie do ogarnięcia ... 

Załóżmy, że jestem Kowalskim który ma 260 znajomych (widziałem w sierpniu badanie mówiące, że na próbie 220 tys. userów średnia liczba znajomych wyniosła 266) ... jeśli proporcjonalnie zmniejszymy wyniki, które założyliśmy, że są poprawne przy okazji  takiej osoby u mnie w znajomych to nadal przecięty Kowalski jest w yyy tej... no tam jest właśnie gdzie jest.

a pomyślcie, że Kowalski jest częścią tych 30% (max dużo założyłem jest w pewnością mniej), która nie loguje się codziennie do Facebooka..., że ma do nadrobienia 3 dni ....

w tym, co chcę powiedzieć pomoże mi moja ulubiona, nieoceniona, nie-do-przebicia, wspaniała Keira 

Cześć Keira 


To jest Keira w wersji no makeup ... 


i to też ... - oczywiście, że jest wspaniała. Jednak przemierzając ulice Nowego Jorku, w tłumie pędzącym niczym czas dla faceta po 30'tce można byłoby jej nie zauważyć. Sorry Keira, ale taka prawda. Dlaczego? Ano dlatego, że się nie wyróżnia za bardzo z tłumu miliarda innych osób, które pędząc ocierają się o nas, kichają, kaszlą i wkurzają nas głośnymi rozmowami przez swój super piękny nowy Iphone5scgoldblacklimitededition ... 

można to jednak zmienić ... otóż jest pewien trik: 


to ta sama Keira ... 


tylko w innej wersji. W wersji z makeupem, w wersji gdzie wszystko jest dopracowane łącznie z kolorem światła, wyrazem twarzy i makijażem.... 

Kiedy umieściłem na Facebooku głupio-śmieszny tekst dostałem 50 lajków. 
Kiedy umieściłem na Facebooku (wydaje mi się) mądry tekst dostałem 12 lajków i 10 komentarzy.
Kiedy umieściłem prośbę o fajny kawałek dostałem lajka i 40 komentarzy 

Kiedy umieściłem fajny kawałek (come on to Dilated Peoples) - dostałem jednego lajka. 

a mam tak plus minus około 2000 tyś. ludzi w zasięgu.... 
Teraz Kowalski. Kowalski chce być jak Keira. Ten Kowalski, który umieszcza post. Chce się czymś podzielić. Chce być zauważony. Chce jakiejkolwiek aprobaty, dyskusji, interakcji. Widzi jednak, że dzieje się mnóstwo rzeczy. Ludzie postują, komentują, lajkują, strony postują, reklamy się pojawiają - szaleństwo. Dlatego wracamy powoli do pisma obrazkowego... Play kiedyś próbował to zrobić - pewnie gimby nie pamiętajo, ale w ofercie operatora były na początku ZMSy .. tak to się chyba nazywało. Bitspire pozwala podzielić się z użytkownikami jakąś myślą za pomocą komiksu. Obrazka z podpisem. Wyróżnić się. Jestem przekonany, że w krótkiej perspektywie takie aplikacje zyskają ogromną popularność. Wszystkie funkcjonalności, które pozwolą użytkownikom uzyskać większą popularność, większy zasięg ich komunikatów będą hitami. just like that ...., ciekaw jestem kiedy i nas zaleją podobne appki.... 

..... a może po prostu się nie wyspałem? 
wracam do pytania z samego początku: 
"czy ja nie spałem całą noc, czy może mi się śniło, że nie spałem?"

Otóż jak się okazuje nie ma po co spać przez całą noc. Wystarczy kilka krótkich drzemek w ciągu doby - mówimy o tak zwanej metodzie snu polifazowego. Pozwala to zredukować czas potrzebny na regenerację bez straty czasu na tzw. sen nocny. Panowie nazywają się Intelclinic (kliknij by wejść na ich stronę), a ich produkt, czyli maska pozwalająca monitorować i badać takie elementy jak skurcze mięśni, ruchy gałek ocznych i fale mózgowe jest mega pomysłem - dane z niej są przesyłane do aplikacji w telefonie, która je analizuje i na tej podstawie (jak zrozumiałem) budzi nas w odpowiedniej chwili. Panowie na kickstarterze zebrali już ponad 70k $ - możecie ich wspierać tutaj macie więcej info (klik)


takasytuacja. Panów będę obserwował - projekt wymaga oczywiście konsultacji lekarskich i powinno się rozumieć wszystkie nie tylko zalety, ale i konsekwencje korzystania z urządzenia - natomiast z pewnością jest mega ciekawą inicjatywą z kraju nad Wisłą - mi się podoba!

Drony dostarczą nam paczki, sex będziemy uprawiać w kombinezonach z sensorami, spać będziemy 2h na dobę ...., a komunikować się będziemy za pomocą ... Black Mirror czyli kontrolowanie Siri za pomocą fal mózgowych .... 

ale będzie dobrze co? Będzie - musi być. 
Gwiazdka się zbliża - przyjmę #darylosu #plastation4 #ghostdog ;) 

zastanawiam się, a może powinienem się zdrzemnąć?
a Ty? ;)

lajk, szer thank you!




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz