poniedziałek, 9 stycznia 2012

Krzyk blogera i szat darcie

czyli słowa dwa o WOŚP .... i żenadzie





Sam nie wiem od czego zacząć ... chyba od tego, że wpis będzie krótki, bo krzyczeć się długo nie da ... a że dalej jestem w gipsie to i pisze się niewygodnie .....

Nie mogę jednak odpuścić tematu, który poruszyłem na Facebooku (zarówno na prywatnym profilu jak i na FP Rozmowy Strategiczne)

zaczęło się od przypadkowego trafienia na akcję, którą widać na załączonym obrazku
no dobrze, pomyślałem ... czy to możliwe by ktoś był aż tak bezczelny? Okazuje się że chętnych było więcej, o wiele więcej .... (PS. bardzo fajna podpowiedź wyszukiwarki FB po wpisaniu słowa "przekaż")


jednak główna nagroda ląduje u tych oto - mistrzów bezczelności....
Pomóż dzieciom klikając ... smutne ....

otóż jeden z FP urósł do 280 tyś. fanów brawo (choć mieli drugi plan na milion fanów jak widać w wynikach wyszukiwania) .... kosztem czego, co są warci Ci fani? ... przecież to slactivism w czystej postaci (jak to określiła jedna z komentujących mnie osób) ....

otóż szczytem szczytów okazał się inny FP


Czy naprawdę nie macie za grosz wstydu i cele wzrostu zasięgu FP realizujecie za pomocą bezczelnego podpinania się pod takie wydarzenia jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy? 

Może ludzie nie wiedzą, że klikając realizują Wasze cele ... może nie są świadomi, że pozyskanie tych "lajków" byłoby o wiele droższe (bo trzeba by było strategię jakąś stworzyć, może eksperta wynająć, bądź agencji zapłacić za doradztwo, albo za aplikację jakąś, czy konkurs) ... ludzie nie rozumieją, że kupujecie sobie tanio fanów, czyli jak wspomniałem wcześniej optymalizujecie koszt zwiększenia zasięgu ....

a te 10 tyś. zł .... 

ideą WOŚP i podobnych akcji jest pomagać nie oczekując nic w zamian .... nic nic nic. Jeśli chcieliście to zrobić (przekazać kasę) trzeba było to zrobić just like that, albo zapytać swoich fanów "co Wy na to żebyśmy przekazali razem 10 000 zł na Orkiestrę?" .... ale żeby bezczelnie walczyć o zasięg i wygląd słupków? 
Jak będzie się czuli mówiąc na koniec roku "zmniejszyliśmy średni koszt pozyskania fana na FP do x zł"? ....

nie mam słów na Was ... 



Pozostawiam ocenę Wam ... ja przekazałem na orkiestrę 10 zł i dostałem serduszko ... może jestem wychowankiem starej szkoły ...







1 komentarz:

  1. Ja nie zastanawiałbym się nad bezczelnością robiących takie akcje, tylko nad głupotą klikających. Tak, będę wulgarny... większość społeczeństwa to zwykłe tępaki, klikają w co popadnie. Wystarczy, żeby było wiązało się z celem charytatywnym, okrucieństwem nad zwierzętami lub Adamem Małyszem...

    OdpowiedzUsuń